Referat Nr 1 2023

Referat fra styremøte Nr 1

Boligsameiet Kongsberg Bruk II
Styremøte nr 1, 2023Saker til behandling  
Sted:Terje Pedersen, Sagbruksveien
Møtestart: Tirsdag 25 april 2023 klokken 19.00
TilstedeHenning M, Terje P, Svein L, Tor J, Stig M, Silje A, Janne Grethe L til 19.15
Saksliste: Godkjenning av innkallingGodkjenning av sakslistenGodkjenning av referat fra forrige møte. Første møte i periode.
D.         Beslutningsaker (B) / Diskusjonssaker (D)
Sak 1Fellesdugnad.  
Vedtak: Onsdag 3 mai klokken 16.00 fremmøte grendehuset for tildeling av oppgaver. Fjerning av grus på plener i fellesarealer. Feiing av grus og bort kjøring.Rensing av Aqua dren. Beisning av krakker. Feiing av garasjer. Rengjøring av sandkasser. Rydding langs elvebredden.  
Sak 2Parkering.-        
Korttidsparkering, tidsbegrensing. –        
Vedtak: 
Maksimum 4 dager på korttidsparkering-        Maksimum 1 måned på fellesparkering v grendehus. Langtidsparkering    
Max 1 måned, gjelder også bilhengere samt annet rullende materiale-         
Vedtak: Sende skriftlig brev til eiere av avreg kjøretøy
Sak 3Revidering av husordensreglerHusordensregel punkt treVedtak: Tillegg i punkt 3. Områder merket med korttidsparkering, er maks lengde på parkeringen 4 dager. Fellesparkering ved grendehuset er for langtidsparkering, maks parkeringslengde er 1 måned. Ved fravikelse av tid, må skiftelig søknad sendes styret for behandling.
Sak 4Beboer informasjonInfo til nye beboere.Vedtak: Det skal lages en infomappe til nye beboere.Utleiere plikter å sende informasjon til styret når ny leietaker flytter inn.Utleier er pliktig til å sende informasjon til leietaker vedr husordensregler. 
Orienteringssaker/DiverseNettside Kongsberg bruk II Silje arbeider videre med innloggingInnsamling av sykler. Samles inn under årets vårlige dugnad  
 

Kongsberg 25 april 2023

Henning Martiniussen                         Terje Pedersen                        Svein Lintvedt

Tor Johansen                                        Stig Myrvollen

Referat fra Styremøte 7. September 2020

Oppmøte: Solfrid, Lene, Terje, Tor, Ove, Stig og Silje

  • Altiboks tilbud
    Fellesavtalen som vi har i dag er en eldre tv-løsning som skal innen 1. Januar 2021 fases ut, styret har dermed fått nye ulike tilbud som må gjennomgås. Styret var enige om at det beste alternativet er å gå for det billigste tilbudet. For de beboerene som ønsker en større pakke kan da enkelt oppgradere til dette, det skal undersøkes litt i forhold til dette, og vil da bli tatt opp på neste årsmøte til beboerene.
  • Maling av resterende hus
    Hus 8, 9, 10, 11, 12 er husene som står igjen å få malt. Styret har blitt enige om at vi er fornøyd med jobben som ble gjort tidligere, og aksepterer dermed tilbudet vi har fått, dette var også det billigste alternativet av tilbudene som styret har gått igjennom. Malingen er planlagt å starte til våren 2021.
  • Dugnad 22. September 2020
    Det er blitt bestemt at det skal være dugnad tirsdag 22. september, fra kl 16. Det ble tatt opp ulike oppgaver som trengs å gjøres. Skriv med nærmere info kommer ut til beboere i løpet av kort tid.
  • Andre saker
    Det skal leies lift, for å få tømt takrennene i hus 6 og 7 for disse er blitt tette.
    Bevegelses sensorene i garasjene er ikke helt optimale, noen av dem er litt trege, en kan gå ganske langt inn i garasjen før det blir lys. Dette skal styret se nærmere på, og få fikset.

    Mvh Styret

Møtereferat Tirsdag 12. Mai 2020

Oppmøte: Terje, Lene, Tor, Stig, Ove, Solfrid & Silje.

  1. HMS skjema som må tilpasses til Bruk II

    a. Det skal utdeles et HMS-skjema til hver beboer. Dette er et avkrysningsskjema, som hver enkelt beboer skal gå igjennom årlig. Vi ønsker å gjøre skjemaet så enkelt å forståelsesfullt som mulig. Vi fikk i dag et utkast, men synes dette var for mye informasjon som ikke gjaldt oss, vi valgte derfor å forkaste forslaget og et styremedlem har sagt seg villig til å lage et nytt utkast som vi skal se igjennom. Skjemaet skal gjøre det lettere for styret å se til at alle sikkerhetsrutiner blir ivaretatt. Dette er noe som vil bli pålagt oss og skal dokumenteres ved en kontroll.

  2. Gjennomgang av kvartalsrapport

    a. Kvartalsrapporten bra ut.
    b. I 2021 skal resten av leilighetene males. Det skal settes i gang en runde med anbud for å få den beste prisen.

  3. Informere om innkjøp som er gjort og vil bli gjort

    a. Det er blitt kjøpt inn 2 pumper og 3 hevepumper, til pumpe hus så vi kan få mer vann fra lågen til vanning, etc. Vi så for et par år tilbake at det var et flott tiltak. Ellers er det kjøpt inn litt utstyr til plenklipp og diverse. Alt i alt ikke de store innkjøpene.

  4. Endring av husregel

    a. Det skal settes opp brannslanger i garasjene og for å få lov til dette må vi fjerne mulighet til vasking av bil på de regulerte biloppstillingsplassenes. Derfor må det en endring i husordensreglene. Dette gjelder da punkt 3.

    3. Biler og andre kjøretøy skal ikke parkeres, vedlikeholdes eller repareres på sameiets utenom de regulerte biloppstillingsplassene.
    3b. Utvending vask av bil er ikke tillatt på sameiets område.

Mvh Styret

Dugnad Torsdag 23. April 2020

Torsdag 23. April er det tid for ny dugnad, oppmøte fra kl 16.

Tidene er litt annerledes om dagen så det er viktig at vi er flinke med å holde avstand og følge de retningslinjene som er blitt satt, trist men sånn er det.

Det vi trenger å få gjort:
Hver og en tar sin egen parkeringsplass.
Vaske søppelrommet grundig.
Olje alle utebord.
HMS lekeapparater, det tar undertegnede seg av.
Sjekke og rake sandkasser. Hver husrekke ordner nærområdet sitt, foran og bak huset.

Dette er i hovedsak alt som står igjen.

Ellers må styret virkelig berømme alle de som har bidratt til å få opp 15 tonn med grus, det er helt fabelaktig. Dere vet selv hvem dere er, TUSEN TAKK!

Fra styret
Styreleder Terje Pedersen

Dugnaden tirsdag 17. september 2019

Husk dugnaden tirsdag 17. september fra kl. 16.00.

Følgende skal gjøres:

  1. Rydde langs Lågen. Kun busker- IKKE trær.
  2. Koste garasjegolvene.
  3. Søplerommene vaskes.
  4. Male det siste pumpehuset. (Værforbehold).
  5. Beskjæring av busker & trær på fellesområdet.
  6. Rense sanda i sandkassene.
  7. Dugnaden avslutttes med grilling ved «Sagbruksbua». (Den nye gapahuken).

Fra Styremøte 22. august 2019

Kort oppsummert:

  1. Brannsikring. Trysilhus er for tiden lite samarbeidsvillig.  
  • Tilsynssaken: Byggesaksavdelingen venter på oppdatert informasjon fra Trysilhus og forventer at de får den innen utgangen av august.
  • Maling av plater i rekkverk i trapp. Trysilhus opplyser at toppledelsen i selskapet har bestemt at de IKKE vil male disse på noen av de stedene de har vært. Dette er uakseptabelt, og styret sender brev til Trysilhus med krav om at de rydder opp etter seg.
  • Framdrift: Trysilhus opplyser at det kun gjenstår å bytte vinduer på gavlvegg i de «store» leilighetene. Arbeidene forventes gjort senhøstes. De er fortsatt ikke villige til å brannsikre de 3. etasjene de ikke har innredet/ delvis innredet.

NB! De har dårlig oversikt over hvilke 3. etg de har delvis innredet. Gi beskjed hvis du har betalt for delvis innredning, så skal vi videreformidle.

  1. Homelink portåpner.

På årsmøtet fikk styret i oppdrag å innhente tilbud/ installere. Denne gikk i glemmeboka. Styret beklager og aksjonerer umiddelbart.

  1. Felles strøm
  • Solcellepanel: Terje Granheim har innhentet tilbud. Se tidligere infomail. Tilbudet er vedlagt her også.
  • Kapasitet/teknisk tilstand på El-anlegget i fellesgarasjene: Det vil komme flere elbiler, og vi var usikre på hvilken kapasitet vi har og hva vi bør gjøre når behovet for flere ladestasjoner melder seg. Vi fikk derfor Forenede Montører til å gå igjennom anlegget. Rapport følger vedlagt. Det vi først tar tak i er kabelen mellom garasjene som er for «lang og underdimensjonert». Et solcelleanlegg kan muligens løse problemet. Alternativt kan anlegget splittes. Dvs egen kabel til garasje 2.

Dette er kapitalkrevende,  og vi har pr dd. ca. kr 150.000 fri egenkapital. Kr 450.000 er avsatt til vedlikehold/maling.

  1. Dugnad. Høstens dugnad blir tirsdag 17. september. Arbeidsliste kommer senere.
  2. Maling: Planken foran på veranda inngangsside skal være malt. Bruk husets farge. For maling, ta kontakt med Tor.

TIL INFO

  • Alle beboere som har sykler og saker og ting på sine parkeringsplasser i garasjene, må sørge for at tingene står innenfor sine respektive plasser – dvs at det ikke skal gå utover den kjørbare plassen inne i garasjen. Minner også om at biler må stå godt innenfor oppmalte striper og innenfor søylerekkene.
  • Webmaster sender ut påminnelser på mail til alle beboere om at nye innlegg er kommet ut på denne siden. Det er viktig info som blir lagt ut, så anbefaler alle beboere å klikke innom linken i mailen for å få med seg siste nytt.
  • Minner også om dugnaden 8.mai.

INFOSKRIV APRIL 2018

Vi har i den senere tid opplevd dramatiske hendelser i sameie,

TAKRAS.

I den forbindelse satt vi i gang strakstiltak og fikk hjelp fra et firma for å få ned farlig is og snø fra takene ved inngangspartiene. Heldigvis har det ikke kommet noen til skade, selv om det ikke var langt unna. Har fått en takstmann fra forsikringselskap til å se over alt av skader og de sier at forsikringen vår dekker de skader som har oppstått.

De sier også noe om hvis det skjer igjen, må det sikres bedre for å få dekket nye skader.

Vi har tatt kontakt med Trysilhus, de svarer at bygningene er godkjent for 35graders tak og våre tak er 30. De har med andre ord ikke tenkt ansvar i denne sammenheng. Vi har tatt kontakt med forskjellige instanser for å se om de har full dekning for sine utsagn.

Styret følger denne sak nøye og jobber kontinuerlig med dette.

Vi har også en sak gående om varmepumper, vi følger opp dette.

STYRET